Czym są konta repostujące? Najprościej mówiąc to profile na instagramie, które udostępniają zdjęcia innych instagramerów, wpisujące się w tematykę danego konta. Na konta repostujące należy patrzeć jak na narzędzie promocyjne. Jeśli takowy profil udostępni nasze zdjęcie, dotrzemy to idealnego targetu, a co za tym idzie, zyskamy nowych odbiorców.
Zasady udostępniania zdjęć przez konta repostujące
Konto Pretty City London udostępnia zdjęcia z Londynem w roli głównej. By zostać zauważonym należy oznaczyć na swoim zdjęciu profil (@prettycitylondon) i dodać hashtag (#prettycitylondon). Wykonanie tych czynności jeszcze niczego nam nie gwarantuje. Bowiem musimy wstrzelić się naszym zdjęciem w tematykę profilu i w jego klimat, a z tym już trudniej.
Jeśli rzucicie okiem na profil Pretty City London zobaczycie, że zdjęcia łączy nie tylko Londyn, ale też sposób obróbki. Wszystkie zdjęcia mają niemal identyczną edycję. Są przygaszone z dużym kontrastem i ciepłą tonacją. Wchodząc na ten profil od razu widać jakie zdjęcia mają szansę się tam pojawić. Ja wiem, ze moich zdjęć tam nie zobaczę. Moja edycja jest zupełnie inna. Preferuje jasne zdjęcia w zimnej tonacji czyli totalne przeciwieństwo klimatu wypracowanego przez twórców profilu Pretty City London.
Czy to oznacza, że mam zmienić swój styl? NIE! To oznacza, że mam szukać takich profili repostujących, które będą wymagać podobnego stylu.
Hashtagi repostujące
To dzięki oznaczeniu profilu i ustalonym hashtagom repostującym nasze zdjęcie może zostać zauważone. Nie wszystkie profile mają takowy hashtag ustalony, czasem wystarczy samo oznaczenie. Niektóre profile mają aż trzy hashtagi, które należy dodać + oczywiście oznaczenie. Te zasady są zwykle widoczne w bio, czyli w miejscu w którym są wszystkie informacje o profilu. Popularność kont repostujących sprawiła, że repostujące hashtagi są niezwykle popularne (mają ogromną liczbę użyć). Przykładowo hashtag #prettycitylondon użyto prawie 900 000 razy! Jeśli przczytaliście mojego ebooka o hashtagach to wiecie kto „może” używać tak ogromnych hashtagów, a kto raczej nie powinien. W każdym razie, tak duże zainteresownie hashtagiem oznacza ogromną konkurencję, a co za tym idzie, mniejszą szansę na udostępnienie zdjęcia.
Wielkość hashtagów repostujących powinna być dla Was cenną wskazówką i sugestią czy warto starać się o udostępnienie czy szukać czegoś w swoim „zasięgu”.
Na instagramowym zdjęciu możecie oznaczyć 20 profili i dodać 30 hashtagów
Daj się zauważyć
Profile repostujące to też profile różnych marek. Mowa m.in o markach modowych, kosmetycznych, tych z branży spożywczej czy podróżniczej. Oznaczając swoje zdjęcia i używając unikanych hashtagów marek, możecie sprawić, że zostaniecie zauważeni. Jeśli marki zobaczą w Twoim kontencie potencjał mogą wpisać Cię na listę osób, do których regularnie wysyła się nowości (np. kosmetyczne). Co więcej, marki na instagramie znajdują swoje internetowe ambasadorki. Bycie w takim gronie to nie lada wyróżnienie.
By dać się zauważyć po prostu zacznij oznaczać profile i używaj dedykowanego danej marce hashtagu. Korzystaj też z instastories, jeśli pokazujesz makijaż wykonany daną marką kosmetyków oznacz markę i użyj hashtagu. Bądźcie świadomymi instagramerami i wykorzystujcie w pełni potencjał instagramu.
Jak szukać kont repostujących?
Oczywiście możecie to robić ręcznie, tylko po co? Ręczne szukanie kont repostujących to żmudna, czasochłonna i pracochłonna robota. Szkoda czasu i życia! Całą tę robotę wykonaliśmy za Was!
W naszych katalogach hashtagów znajdują się też profile repostujące, jest ich od kilkudziesięciu do kilkuset w zależności od tematyki.
Przykładowo w katalogu Jedzenie znajduje się ponad 100 profili repostujących w pięciu kategoriach (ogólne, kawa, wegańskie, słodkości i wypieki oraz „bowls”). Jeśli Wasz profil na insta jest związany z tą tematyką to jest to idealny produkt dla Was. Oprócz tego w katalogu znajduje się ponad 1500 hashtagów podzielonych na 14 kategorii.
Katalogów tematycznych w sklepie jest aż 11: moda, uroda, jedzenie, podróże, parenting, wnętrza i design, zdrowie i sport, ślub, samorozwój, handmade, kultura i sztuka. Każdy katalog jest podlinkowany, możecie rzucić okiem na spis treści i zobaczyć czy to produkt dla Was.
Katalogi kupowane w pakietach są tańsze więc nie zdziwcie się jeśli w koszyku automatycznie naliczą się zniżki 🙂
Podsumowując
Konta repostujące są pomijane, użytkowniczy instagramu nie widzą jaką ta forma promocji ma ogromną siłę. Wykorzystajcie tę przewagę i zacznijcie ich namiętnie używać. No i oczywiście nie zapomnijcie o hashtagach!
19 komentarzy
Dzięki za artykuł, jest bardzo pomocny! 🙂 Mam tylko jeden problem – moja branża nie pokrywa się z żadnym z Fashtag BOOKów 🙁 Jak ręcznie odnaleźć konta repostujące?
Dorota ręcznie. To jest mega czasochłonny i żmudny proces. Trzeba wpisywać w wyszukiwarce insta zagadnienie i po prostu wchodzić w każde konto i sprawdzać.
Niektóre niszowe tematy po prostu nie mają takich kont
Lecę do Anglii za tydzien, z niecierpliwością czekam na Twoje nowe katalogi hashtagów!
Cześć,
Nawet nie wiedziałam, że coś takiego istnieje 😀 dziękuję na tę przydatną wiedzę!
Czuję się jaki dinozaur internetu, mając instagram dwa miesiące 😉
Pozdrawiam,
Kasia
Dobra, zaczynam z tego korzystać
Czy hasztagi kont repostujacych wpisuje się w treści opisu czy oznacza na zdjęciu?
hashtagi w treści opisu, albo w pierwszym komentarzuu 😉
Czy te konta trzeba wcześniej followowac? Nawet jak followuje to niektórych nie da sie oznaczyć na zdjęciu 🙁
absolutnie nie trzeba 🙂
Kurcze, wiele kont nie pojawia sie gdy na zdjęciu chce je oznaczyć. Czy moze oni maja coś zablokowane? Moge oznaczyć znane osoby np Maff (wyswietlila sie) ale profilu mountaingirls itp juz nie. Co moze byc powodem?
Hej! Mam pytanie nie związane z tym wpisem. Pamiętam jak oglądałaś serial The bold type, niestety showmax jest niedostępny w Polsce 🙁 Czy wiesz może gdzie oglądać kolejne sezony?
Nie miałam o nich pojęcia! Eliza ile ja się od Ciebie uczę i nie mówię tylko o instagramie
Dobra informacja dla wszystkich, którzy marzą, by być dostrzeżonym przez większe grono 🙂
Dokładnie! Konta repostujące mają ogromny potencjał, dlatego warto z nich korzystać 🙂
Super, ja przeczytałam Twojego e-booka o hashtagach i założyłam w maju konto na instagramie. Od początku w większości postów staram się dokładnie dobierać hashtagi i z nimi eksperymentować. Jest super, bo po 2,5 miesiąca mam już ponad 400 obserwatorów, a nie są to osoby f4f tylko naprawdę zaangażowana społeczność, widzę po statystykach, że generuję czasem lepsze niż konta z 1000 obserwatorami. Także kolejny krok przede mną – konta repostujące! Dzięki za tego e-booka Elajza <3
Ojeju ale się cieszę! Brawo dla Ciebie! Wykonałaś świetną pracę!
Eliza, odkrywasz przede mną nowe wrota do zauważenia przez większe marki. Dzięki!
Trzymam kciuki! Powodzenia 🙂
Dzięki Wielkie! Jesteś bardzo komunikatywna:)
Comments are closed.