Hashtagi nie działają?

przez Eliza Wydrych Strzelecka
25 komentarzy

Często słyszę od instagramerów, że hashtagi nie działają, a oni nie wiedzą, jaka jest tego przyczyna. Wystarczy kilka sekund analizy zdjęcia, treści, hashtagów i statystyk, by wiedzieć, dlaczego tak się dzieje. One po prostu nie miały szansy się sprawdzić, gdy zostały użyte w niewłaściwy sposób. Hashtagi działają, ale potrzebna jest wiedza, ciągła edukacja w tym zakresie i zrozumienie kilku zasad.

Jeżeli „hashtagi nie działają” , to nie jest to ich winą, a efektem popełnianych przez instagramerów błędów oraz nieznajomość algorytmu.

Popełnianie podstawowych błędów sprawia, że nawet najlepiej dobrane hashtagi nie mają szansy się obronić. Dlatego tak istotna jest znajomość algorytmu i wyeliminowanie wszystkich błędów, jakie popełnia większość użytkowników Instagrama. Samo dodanie 30 hashtagów nie wykona za nas całej pracy. To niesamowite narzędzie, ale żeby korzystać z jego dobrodziejstwa, musimy zadbać o szereg istotnych kwestii.

Po wypuszczeniu katalogów hashtagów dostałam kilka wiadomości typu “Eliza TWOJE hashtagi nie działają”, albo “Coś z tymi katalogami jest nie tak”. Ludzie myślą, że dodałam do tych katalogów jakąś tajemną moc, że naładowałam hashtagi niezwykłą siłą. To tak nie działa (niestety). W katalogach znajdują się wyselekcjonowane hashtagi, które są posortowane pod względem wielkości i tematyki, ale one nie zrobią za Was całej roboty!

Katalogi to narzędzie, które może Wam pomoc i zaoszczędzić ogrom czasu, ale zdobycie wiedzy jest absolutną podstawą, dlatego napisałam e-booka o hashtagach. Na 45 stronach dokladnie tłumaczę, o co w tym wszystkim chodzi.

Zapytałam moich odbiorców na Instastories o to, co sprawia największą trudność w temacie doboru hashtagów i dlaczego spychają je na dalszy plan. W ciągu pierwszych 30 minut dostałam odpowiedzi od ponad 100 osób.

Problemy instagramerów były następujące:

– „nie wiem, jak szukać odpowiednich hashtagów”,
– „mimo prób nie widzę efektów”,
– „nie wiem, jaka wielkość jest dla mnie najlepsza”,
– „hashtagi nie generują ruchu na moim profilu, to bezcelowe”,
– „nie znam zasad”, – „szukanie hashtagów jest czasochłonne”,
– „prowadzę małe konto, nie wiedziałam, że to jest istotne”,
– „nie wiem, ilu hashtagów użyć, wszędzie piszą co innego”,
– „boje się, że trafię na zablokowane hashtagi”,
– „hashtagi pod zdjęciem brzydko wyglądają”.

Wnioski nasuwają się same. Zasady korzystania z hashtagów są niejasne, a informacje dostępne w Internecie są często sprzeczne. Nie dziwię się, że użytkownicy Instagrama mają tak dużo trudności w tym obszarze. Są jednak twórcy, którzy świetnie się w tym temacie czują. Hashtagi, które wybierają, generują dziesiątki tysięcy wyświetleń. Metodą prób i błędów poznali ich tajniki oraz zasady, jakie świetnie sprawdzają się na ich profilach.

Zapamiętaj, duża liczba wyświetleń z hashtagów nie jest domeną tylko wielkich kont. Świetnym przykładem jest profil @maminkowy.świat, który na ten moment obserwuje 580 osób. Zobaczcie na ten screen! 32 000 wyświetleń z hashtagów. Kolejny przykład  @bohomacramegirl, 359 followersów, do 8500 wyświetleń z hashtagów (screen). @naniewymiar_embroidery ma ponad 5500 followersów, a z hashtagów do 62 000 wyświetleń (screen). Takich przykładów mogę tu podawać dziesiątki, screeny codziennie wpadają na moją skrzynkę.  To pokazuje, że każdy z nas może zawalczyć o nowych odbiorców, a wielkość konta nie jest żadnym wyznacznikiem. Najważniejsza jest cierpliwość, wytrwałość i metoda małych kroczków.

Nie stawiajcie sobie jednak poprzeczki zbyt wysoko. Mnie samej tylko raz udało się zdobyć ponad 36 000 wyświetleń i było to zdjęcie…paznokci. Teraz hashtagi generują u mnie średnio od 2000 do 4000 wyświetleń. Cieszcie się już z 1000 wyświetleń z hashtagów, bo to informacja, że idziecie w dobrym kierunku!

Zobaczcie jakie niesamowite wyniki osiągają instagramerki

 

page13image920

@ocaroline88
Jeśli weźmiemy pod uwagę wszystkie zdjęcia, te bardziej i mniej udane, to sądzę, że średnia liczba wyświetleń z hashtagów wynosi 40 000. Mój rekord na ten moment wynosi 121 458 wyświetleń.

 

page13image10352@tam_i_tu
Hashtagi generują średnio 43 000 wyświetleń. Najwięcej udało mi się wygenerować 178 700 wyświetleń z hashtagów. Wspomniane zdjęcie było wyświetlane 366 180 razy – co oznacza, że uzyskałam prawie połowę wyświetleń tego zdjęcia właśnie dzięki hashtagom

 

@tamaryszek.home
Hashtagi pod moimi zdjęciami generują od 30 000 do 80 000 wyświetleń. Najwięcej wyświetleń z hashtagów to 87 348 tysięcy.

 

@Justnailslove
Hashtagi odpowiadają za wyświetlenia na poziomie od 15 000 do 60 000.
Rekord to 60 500 wyświetleń z hashtagów.

 

@jeleenka
Hasztagi pod moimi postami generują średnio 25 000 – 30 000 wyświetleń. Rekord wyświetleń wynosi ponad 82 tysiące.

 

Ten wpis to fragment mojego e-booka o hashtagach. Jeśli chcesz rozwinąć swój profil, poznać zasady korzystania z hashtagów i nie popełniać już więcej blędów zaopatrz się w niego.

[thb_gap height=”50″]

E-book o hashtagach

50,00 

To kompendium wiedzy o hashtagach. Ten ebook nie tylko dokładnie wytłumaczy zasady korzystania z hashtagów, ale też wskaże jak dobierać hashtagi pod względem wielkości czy tematyki. Po przeczytaniu tej książki będziesz wiedzieć jakie hashtagi są dla Ciebie najlepsze i jak zwiększyć zaangażowanie pod zdjęciem.

Już ponad 17 000 sprzedanych egzemplarzy

Opis

 

E-book o hashtagach

Większość użytkowników Instagrama skupia się na edycji zdjęć i dopieszczeniu tekstu. Hashtagi to zwykle element, któremu poświęca się najmniej uwagi. To jednak ogromny błąd!

 

Kiedyś mówiło się, że hashtagi mogą zwiększyć liczbę wyświetleń o 12-30%. Dziś już wiemy, analizując statystyki, że hashtagi mogą odpowiadać nawet za 99% wyświetleń danego zdjęcia. Dodając odpowiednie hashtagi dosłownie otwieramy nasze konto na nowych odbiorców i na większą liczbę wyświetleń zdjęcia.

Czytając tego ebooka dowiesz się:

– Jaka jest rola hashtagów
– Dlaczego hashtagi, które wybierasz nie działają
– Jak dobierać kategorie hashtagów do zdjęcia
– Jak dobierać wielkość hashtagów
– Jak zwiększyć zaangażowanie pod zdjęciem
– Jaka jest jakość Twojego instagramowego profilu
– Jak jest jakość Twojej społeczności
– Czym są konta repostujące
– Dlaczego warto korzystać z katalogów hashtagów

Wiedza i doświadczenie

W e-booku dziele się swoją wiedzą i doświadczeniem. Przez ponad rok współpracowałam z instagramerami, którym pomagałam dobierać hashtagi do zdjęć. Wyniki naszej współpracy dały mi ogrom wiedzy i ciekawych wniosków. Wszystkie zawarłam w tym ebooku.

SPIS TREŚCI

00
Wstęp
01
Czym są hashtagi i jaka jest ich funkcja
Gdzie i jak szukać hashtagów
Dlaczego hashtagi “nie działają”
02
Statystyki – po co są i gdzie ich szukać
03
Zasady dobierania hashtagów:
Liczba hashtagów po zdjęciem
Hashtagi polsko- czy anglojęzyczne?
Jak dobierać kategorie hashtagów do zdjęcia
04
Jak zwiększyć zaangażowanie pod zdjęciem
05
Jakość instagramowego profilu
06
Konta i hashtagi repostujące
Jak dobierać wielkość hashtagów
Jakość profili Twoich followersów
07
Katalogi hashtagów tematycznych – czym są i jak
z nich korzystać

 

Rady instagramerek

W tym e-booku wypowiadają się również instagramerki, które świetnie sobie radzą z hashtagami.

Średnia liczba wyświetleń z hashtagów waha się u nich od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy. To ogromne liczby za którymi idzie wiedza, doświadczenie, analizowanie statystyk i wnioski. Dziewczyny dzielą się tym wszystkim właśnie w moime-booku.

[thb_gap height=”50″]
25 komentarzy
1

ZOBACZ TAKŻE

25 komentarzy

Zuzka 23 kwietnia, 2019 - 9:57 pm

Zdałam sobie sprawę jak dużo pracy przede mną. Jak miałam 200 z # to się cieszyłam. Dziewczyny mają kilkadziesiąt tysięcy???

Odpowiedz
Eliza Wydrych Strzelecka 23 kwietnia, 2019 - 10:04 pm

Zuzka, potrzeba wiedzy, cierpliwości, wytrwalości i naprawdę da się. To nie jest przypadek, magia ani tajemna wiedza 🙂

Odpowiedz
[email protected] 23 kwietnia, 2019 - 9:58 pm

Jak miło widzieć znajome twarze. Ocaroline uwielbiam. Pozdrawiam

Odpowiedz
Anonimka 23 kwietnia, 2019 - 9:58 pm

Nie byłam przekonana do tych hashtagów. Myślałam, że to wiele hałasu o nic, ale jak zobaczyłam screeny to oniemiałam.

Odpowiedz
Eliza Wydrych Strzelecka 23 kwietnia, 2019 - 10:03 pm

Dokładnie, robią wrażenie i pokazują jak potężnym narzędziem są hashtagi

Odpowiedz
Paulenka 23 kwietnia, 2019 - 9:59 pm

Hashtahi hashtagami, a Ty mi Elizka lepiej powiedz kiedy ebook o wydawaniu ebooków?

Odpowiedz
Eliza Wydrych Strzelecka 23 kwietnia, 2019 - 10:03 pm

Ale się cieszę, ze na niego czekasz 🙂

Pierwszy tydzień maja!

Odpowiedz
AlicjaMArtas 23 kwietnia, 2019 - 10:01 pm

Nie mam pojęcia o instagramie. Eliza czy polecisz jakąś książkę o tym wszystkim?

Odpowiedz
Kasica 23 kwietnia, 2019 - 11:11 pm

Dostałam kopa w tyłek, dziękuję

Odpowiedz
Ola 24 kwietnia, 2019 - 8:50 am

A jak się przekładają te piękne wysokie liczby na wzrost like’ów pod zdjęciami i liczby obserwujących? Bo pokazujesz małe konta, które mają duże zasięgi ale nic z tego nie wynika 🙁

Odpowiedz
Eliza Wydrych Strzelecka 24 kwietnia, 2019 - 11:49 am

Ola, nie od razu Rzym zbudowano. Myślenie, że followersi przyjdą następnego dnia to ogromny błąd i w sumie nie dziwie się, że ludzie tak często rezygnują z dalszych starań. Brakuje im wytrwałości bo chcą wszystko od razu. A na to potrzeba czasu, pracy, wytrwałości, kreatywności, analizowania, testowania i eksperymentowania 🙂

Odpowiedz
Anka 25 kwietnia, 2019 - 9:30 pm

Ja potrzebowałam 2 lat by mój profil zgromadził 30 tysięcy followersów. Gdybym tak myślała jak Ola to do niczego bym nie doszła. Hashtagi i konta repostujące mi bardzo pomogły w tym rozwoju

Odpowiedz
Ela - themomentsbyela.pl 24 kwietnia, 2019 - 10:33 am

Tworzysz niesamowitą pomoc. Super sprawa.

Odpowiedz
Szyciownik 24 kwietnia, 2019 - 12:45 pm

Cześć,
Czuję się jak dinozaur, bo nie mam Instagrama. Może czas to zmienić i w końcu się przełamać?
Pozdrawiam,
Kasia

Odpowiedz
Eliza Wydrych Strzelecka 24 kwietnia, 2019 - 12:48 pm

Kasia! Zakładaj raz dwa! :)))

Odpowiedz
Magda 24 kwietnia, 2019 - 5:22 pm

czy mogę zapytać o co chodzi? sama mam konto na instagramie ale po to żeby sobie pooglądać zdjęcia osób które mnie interesują. co to ludziom daje że więcej osób zagladnie na ich konto?
chodzi o kwestie finansowe? o satysfakcję że dużo ludzie mnie odwiedza? pytam, bo serio nie rozumiem( nie zlosliwie)
pozdrawiam

Odpowiedz
Joanna 25 kwietnia, 2019 - 7:17 am

Moim zdaniem hasztagi pomagają wypromować zdjęcia na instagramie. Magda, a Ty nie chcesz, żeby więcej osób zobaczyło Twoje zdjęcia? Chyba o to chodzi w Instagramie 🙂

Odpowiedz
Ewa 25 kwietnia, 2019 - 9:01 am

Czy można liczyć na Fashtag book o art, graphic and design?

Odpowiedz
Dietetyk Na Walizkach 25 kwietnia, 2019 - 1:02 pm

Bardzo cenne porady, dzięki, że o tym piszesz!

Odpowiedz
Jarosław 26 kwietnia, 2019 - 9:08 am

Mnie bardzo rzadko można spotkać na instagramie i muszę przyznać, że na początku dodawałem tylko po dwa, trzy hasze i tyle. Dużym błędem z mojej strony było dodawania haszy tylko w języku polskim. To znaczne zaniżanie zasięgów.

Odpowiedz
Marta 14 maja, 2019 - 12:15 pm

Hej Eliza! Świetny pomysł z ebookiem! Fajnie, że ktoś zabrał się za ten temat, który do tej pory chyba był traktowany po macoszemu. Hashtagi to bardzo silne narzędzie! Pozdrawiam!

Odpowiedz
Maleńka bloguje 28 maja, 2019 - 6:56 am

Koniecznie muszę zaopatrzyć się w Twojego e-booka 🙂

Odpowiedz
Patryk 5 marca, 2020 - 11:23 am

Taka zagadka. Może wiesz dlaczego algorytm banuje w taki sposób iż hashtagi zaczynają działać dopiero po godzinie? Czasem dostaje tego typu bana, kiedyś myślałem że to błąd ale przed minięciem godziny jest dosłownie 0 wejść, a po już zaczynają się wejścia.

Odpowiedz
Eliza Wydrych Strzelecka 5 marca, 2020 - 5:08 pm

Niektóre hashtagi zaczynają pracować np dopiero po 12 godzinach. To nie kwestia bana. To zależy od hashtagów. Mnóstwo czynników wpływa na czas ich “działania”, na ich żywotność.

Odpowiedz
Patryk 9 kwietnia, 2020 - 8:31 pm

Tylko że zdjęcia przez godzinę dosłownie nie są widoczne w # po godzinie magicznie się pojawiają. To samo czasem mam 500 wyświetleń a czasem 0. Ehhh dużo nauki dalej przede mną.

Odpowiedz

Dodaj komentarz