Sprawdź czy umiesz w hashtagi

przez Eliza Wydrych Strzelecka
33 komentarze

Hashtagi to niewątpliwie jedno ze skuteczniejszych narzędzi na instagramie. Pozwala zwiększyć zasięg naszych postów  i dotrzeć do nowych odbiorców. Wielu użytkowników instagramu nie widzi tego potencjału albo inaczej, ignoruje go. W tym wpisie chcę przypomnieć Wam o tym narzędziu i napisać jakie wyniki w statystykach powinny być powodem do radości, a jakie są informacją, że trzeba się bardziej przyłożyć.

Analiza statystyk

Chcesz wymiatać w hashtagi? Analizowanie statystyk pod postami powinno być Twoją codziennością. Bo jak inaczej masz odkryć zależności, zobaczyć co sprawdza się na Twoim profilu, a co zupełnie nie? To właśnie w statystykach możesz zobaczyć liczbę wyświetleń, jaką wygenerowały hashtagi. Możesz tam też zobaczyć do jakiego procenta osób, które nie obserwowały Twojego profilu wcześniej, dotarłaś dzięki temu postowi.

Docieraj do nowych odbiorców

Celem używania hashtagów jest przede wszystkim docieranie do nowych odbiorców. Hashtagi dodajemy po to, by zwiększyć szanse na pokazanie siebie i swojej twórczości/wiedzy/produktów/ osobom, które dokładnie takich treści szukają. Jak już wiecie z mojego e-booka, podstawową definicją hashtagów jest kategoryzowanie treści na instagramie. Instagram to platforma na której znajdziemy miliony zdjęć, jednak bez hashtagów nawigacja i odszukiwanie treści byłaby nieefektywna, wręcz niemożliwa. Ludzie szukający np. stylu boho wpisują #bohostyle i pokazują im się posty, które są opatrzone tym hashtagiem. Przeglądają wyselekcjonowaną listę zdjęć i klikają w te, które przypadły im do gustu.

Jak czytać statystyki dotyczące hashtagów

Pod każdym Twoim zdjęciem/filmem wrzuconym na instagram znajdziesz podświetlony na niebiesko napis “Zobacz statystyki”. Po kliknięciu pojawią się podstawowe statystyki dotyczące liczby interakcji. Nas interesują statystyki zaawansowane, a żeby się do nich dostać, musimy kliknąć we wcześniej wspomniany napis “Zobacz statystyki”, a następnie nacisnąć okienko ze statystykami podstawowymi i pociągnąć palcem do góry. Kiedy to zrobimy, instagram odkryje przed nami statystyki zaawansowane.

Odkryj źródła wyświetleń postu

Przejdźmy do działu odkrywanie. Tam widnieją wszystkie źródła wyświetleń naszego postu. Nas oczywiście interesują dane dotyczące hashtagów. Należy pamiętać, że w statystykach znajdują się 4 najpopularniejsze źródła wejść, więc jeśli najwięcej wejść masz ze strony głównej, z profilu, z eksploruj czy z innego miejsca, a hashtagi są na 5 miejscu, to nie zobaczysz ile wyświetleń wygenerowały.  Często dostaje pytania “czemu nie mam żadnych wejść z hashtagów?” i to nie tak! Bo te wejścia z hashtagów mogą być, ale z racji tego, że w statystykach widzimy 4 najpopularniejsze źródła wejść, to hashtagi są pomijane i my tej liczby nie zobaczymy.

Warto analizować te źródła wyświetleń. Zobaczyć ile osób wchodzi ze strony głównej, z naszego profilu, czy z działu odkrywaj/eksploruj.

Jaka liczba wyświetleń z hashtagów powinna być satysfakcjonująca?

Często wrzucam na instastories screeny statystyk od osób, które kupiły mojego e-booka. To często spektakularne liczby o jakich niektórym nawet się nie śniło. Mam na myśli 20 tysięcy wyświetleń z hashtagów, 50 tys, 80 tys czy 120 tysięcy wyświetleń z hashtagów. Rekord to chyba 250 tysięcy wyświetleń. KOSMOS!

Kosmos!

Większość z nas patrzy na te wyniki i myśli sobie “nie ma szans, nigdy do tego nie dojdę”. I to prawda… Większość może nigdy takich wyników nie mieć. Nie każdy jest na tyle wytrwały, by sumiennie i wytrwale testować i sprawdzać, co się na naszym profilu sprawdza a co nie. Bo musicie wiedzieć, że te spektakularne wyniki nigdy nie są przypadkowe, to po prostu efekt 100% zaangażowania na każdym etapie tworzenia postu zaczynając od zrobienia zdjęcia, obrobienia go, napisania tekstu, dopasowania hashtagów, zadbania o % zaangażowania odbiorców.  I okej nie każdy ma takie ambicje. Ja na pewno nie mam.

20-30% wyświetleń z hashtagów to sukces! Bądź dumna!

Tak. Dokładnie tak uważam i tego uczę instagramerów. Kilkadziesiąt tysięcy wyświetleń z hashtagów to naprawdę dużo, mnie chyba tylko raz w życiu udało się dobić do 60 tysięcy. Nie mam ambicji, by pobijać rekordy, by za każdym razem ta liczba była większa. Mnie w pełni zadowala, kiedy liczba wyświetleń z hashtagów stanowi 20-30% całkowitej liczby wyświetleń. Co to 20-30% tak naprawdę oznacza? Że dzięki hashtagom dotarłam do 20-30% nowych odbiorców! To ogrom!

Screen od czytelniczki

Te 20-30% obniża poprzeczkę podniesioną przez te ekstremalne przykłady. Fakt, że ludzie osiągają takie wyniki, sprawia, że nie jesteśmy zadowoleni ze swoich. To olbrzymi błąd. Ciągłe niezadowolenie, wysoko postawiona poprzeczka i chęć bicia rekordów to źli doradcy. Człowiek szybko się demotywuje, nie widzi sensu swojej pracy i po prostu się poddaje.

Warto zmienić podejście. Nie idź na rekord, po prostu skup się na regularnej i sumiennej pracy na instagramie. Działaj zgodnie z algorytmem, dopieraj hashtagi odpowiednie do % zaangażowania na Twoim profilu i do tematyki zdjęcia. Wykorzystuj dany Ci potencjał czyli dodaj 30 hashtagów, nie 10, 15 czy 25.

Jeśli całkowita liczba wyświetleń pod twoim zdjęciem wynosi 10 000, to jeśli hashtagi są odpowiedzialne za 2000-3000 wyświetleń – bądź dumna! To naprawdę piękny wynik, który pokazuje, że UMIESZ W HASHTAGI. Tak naprawdę już 10% wyświetleń z hashtagów powinno być dla nas informacją, że dajemy radę, że warto przybić sobie pionę!

Znajomość zasad dobierania hashtagów to podstawa.

Bez znajomości podstawowych zasad dobierania hashtagów, nie ma co się w ogóle za to zabierać. Szkoda Twojego czasu. Właśnie dlatego stworzyłam e-booka, w którym opisałam wszystkie zasady dobierania hashtagów. Napisałam tam też o algorytmie. To ważne, by go zrozumieć i działać w zgodzie z nim.

PS Jeśli na Twoim profilu hashtagi nie działają, polecam Ci przeczytać wpis, jaki o tym zagadnieniu napisałam

Kompendium wiedzy o hashtagach

Ja wiem, że w internecie wiele informacji jest sprzecznych, nie wiadomo kogo słuchać i czyje rady są dobre. Mój e-book sprzedał się już w ponad 17 000 egzemplarzy i pomógł instagramerom rozwinąć swoje profile. Jestem dumna z tej publikacji i wiem, że Tobie też pomoże 🙂


KUP E-BOOKA

Specjalna zniżka

Specjalnie dla osób, które przeczytały ten wpis do końca mam 30% zniżki na e-booka. Wystarczy podać kod: hashtag podczas realizacji zamówienia. Zamiast 50zł zapłacisz 35zł. Kod jest ważny do 15 czerwca.  Po tym czasie zniżka spadnie do 15%, a potem do 10%.

Podsumowując

Nie podnoś sobie poprzeczki zbyt wysoko. Bądź zadowolona z 10% wyświetleń z hashtagów i mega dumna z 20-30%. Jeśli każdy Twój post dotrze do 20-30% zupełnie nowych odbiorców to naprawdę będzie ogrom! Daj sobie czas na ten wynik, chłoń wiedzę o hashtagach i algorytmie, testuj, eksperymentuj i… nie poddawaj się 🙂

You go girl!!

xoxo

33 komentarze
3

ZOBACZ TAKŻE

33 komentarze

Marta 28 maja, 2020 - 8:31 pm

Przeczytalam ebooka o hasztagach. Pare prób i błędów i powoli widać większe zaangażowanie, malutkie światełko w tunelu. Co prawda moja branża jest bardzo niszowa i ciężko zaistnieć ale nie poddaje się!

Odpowiedz
Eliza Wydrych Strzelecka 28 maja, 2020 - 9:08 pm

Marta cudownie to czytac! Brawo za Twoją wytrwałość i pracę. To się opłaci!

Odpowiedz
Aleksandra 28 maja, 2020 - 8:34 pm

A co jeśli z hashtagow jest 50% wejść, tylko te 50% to 100 wejść?

Odpowiedz
Eliza Wydrych Strzelecka 28 maja, 2020 - 9:08 pm

To sugeruje, że masz niewielki profil z niewielką liczba wyświetleń. I okej! Tak jest teraz. Nie porównuj swoich wyników z innymi. Doceń to, że dotarłać aż do 50% nowych odbiorców! My byśmy wszystko chcieli szybko, a to wymaga czasu. Budowanie swojej społeczności wymaga czasu

Także przybij sobie pionę, bo 50% wejść z hashtagów to ogrom!

Trzymam kciuki!

Odpowiedz
Dominika 20 listopada, 2020 - 11:01 pm

Cześć znajoma poleciła mi twój profil. Mam zasięg ok 8-10 tys i 50-60% jest z hasztagow 70-80% nigdy wcześniej nie było na profilu. Bardzo się cieszę ze umiem w hasztagi ale teraz mimo tego zasięgi powoli spadają 🙁

Odpowiedz
Eliza Wydrych Strzelecka 23 listopada, 2020 - 1:47 pm

Brawo za super wyniki. Zasięgi spadają? A jak wyglądają teraz Twoje aktywności? Może mieć na to wpływ mnóstwo czynników

Odpowiedz
Karolina 28 maja, 2020 - 11:21 pm

Kilka dni temu, postanowilam założyć konto na instagranie, z rzeczami ktore robie. Do tej pory raczej bawilam sie # na swoim prywatnhm koncie, i bardzo lubilam zdobywac od Ciebie informacje na ten tenat. No i zalozylam konto i kupilam katalog DIY (co prawda nie znalazlam tego czego szukalam ;), inne mialam juz wcześniej). Przy pierwszym zdjeciu mi nie poszlo, chociaz jak mowisz, ze 20-30% to dobrze, to w sumie tyle bylo i znieniam myslenie 😉 ale przy drugim zdjeciu, przy 82 wyswietleniach posta, 57 wejsc, bylo z # 🙂 pozdrawiam 😉

Odpowiedz
Eliza Wydrych Strzelecka 29 maja, 2020 - 8:50 am

Karolina super! Właśnie o zmianę myślenia chodzi. Nie porównujmy się do innych bo zawsze będą lepsi. Ustalmy sobie procent do jakiego mamy dążyć i działajmy 💪🏻💪🏻

Odpowiedz
Anka 28 maja, 2020 - 9:26 pm

JA dopiero chce założyć profil, niestty nie mogę sobie pozwolić na zakup e-booka (nawet w promocji) ale dziękuję, że dzielisz się tyloma darmowymi treściami

Odpowiedz
Eliza Wydrych Strzelecka 28 maja, 2020 - 10:11 pm

Rozumiem i cudownie, ze takich darmowych treści szukasz i chcesz chłonąc wiedzę!

Trzymam mocno kciuki za twój profil i jego rozwoj

Odpowiedz
AlicjaZ 28 maja, 2020 - 9:28 pm

ebook przeczytany już dawno, ale muszę do niego wrócić, bo potrzbuję przypomnienia i kopniaka

Dzieki za przypomnienie

Odpowiedz
Eliza Wydrych Strzelecka 28 maja, 2020 - 10:10 pm

Polecam wrócić, wziąć wszystkie rady do serca i działać ❤️💪🏻

Odpowiedz
Karolina 28 maja, 2020 - 9:35 pm

Dla mnie najtrudniejsze jest rozkręcenie konta biznesowego na IG, mega ciężko znajduje się te #tagi do 10 tys. Ale wierzę, że trening czyni mistrza ☺️

Odpowiedz
Eliza Wydrych Strzelecka 28 maja, 2020 - 10:10 pm

A to zapraszam do siebie! W katalogach hashtagow które są w sklepie jest mnóstwo hashtagow do 10tys. Jaka branża?

Odpowiedz
Karolina 29 maja, 2020 - 6:50 pm

W sumie nie wiem czy to nazwać branżą nawet ogólnie zaczęłam działać w copywritingu, kończę studia, doszkalam się i marze o własnym biznesie. Ebook o hastagach mam, o biznesie w kryzysie także, więc po obronie siadam do lektury, robię notatki i działam ❤️

Odpowiedz
Anonim 28 maja, 2020 - 9:43 pm

A co zrobić jak pod zdjęciem nie pojawia się żadna ikonka o statystykach?

Odpowiedz
Eliza Wydrych Strzelecka 28 maja, 2020 - 10:12 pm

By mieć dostęp do statystyk należy mieć konto firmowe 🙂

Bardzo polecam zmianę z osobistego na firmowe, dostęp do statystyk to bardzo ważna sprawa

Odpowiedz
Paulina 29 maja, 2020 - 7:52 am

Eliza, obserwuję Cię od już kilku lat. Poświęciłam nawet Twoim działaniom i marce osobistej część mojej pracy magisterskiej. Zaczynam budować swój sklep internetowy i działania na Instagramie zaczęłam od przeczytania Twojego e-booka. Uważam, że każdy powinien tak zrobić! Chciałabym też skorzystać z Twojego katalogu #tagów, jednak nie wiem jaki. Polecisz mi proszę jakiś katalog, który może przydać się dla branży lesswaste?

Odpowiedz
Eliza Wydrych Strzelecka 29 maja, 2020 - 8:49 am

Jeju ale super! Ale to miłe

Narazie żaden katalog nie wpisuje się w ten nurt, ale pojawi się w lipcu

Odpowiedz
Marta 30 maja, 2020 - 5:02 pm

Mam i zaczynam czytać, jak tylko skończę e-booka o kryzysie, powolutku dojrzewam do tworzenia swojego miejsca w sieci 🙂 a co do e-booka o kryzysie niesamowite jest to, że czytając wpadłam nawet na parę wskazówek jak być lepszym rodzicem, budować w dziecku pewność siebie, uczyć zaradności… tego.się nie spodziewałam

Odpowiedz
Paulina 30 maja, 2020 - 7:14 pm

Super! Nie mogę się doczekać! Pozdrawiam 🙂

Odpowiedz
Monika 29 maja, 2020 - 1:48 pm

Bardzo przydatny wpis. Posiadam konto firmowe, ale nie mam w statystykach opcji, która mi wskazuje ile jest wyświetleń z hashtagów. Czy musi być konkretna liczba obserwujących na koncie? Aplikację także zaktualizowałam, ale dalej nic.

Odpowiedz
Szyciownik 29 maja, 2020 - 3:41 pm

Cześć,
Piąteczka! U mnie statystyki nawet czasem pod 40% , co jest super 🙂 dziękuję za rady. Mam nadzieję, że kiedyś za procentami pójdą też liczby.
Pozdrawiam
Kasia

Odpowiedz
Agnieszka 1 czerwca, 2020 - 11:52 am

Ja jestem średnia w hasztagi, ale się uczę 😉 Dzięki za wpis!

Odpowiedz
Eliza Wydrych Strzelecka 1 czerwca, 2020 - 5:52 pm

Brawo za super podejście 💪🏻❤️

Odpowiedz
Stanisław Skotnicki Fotografia ślubna Opole 3 czerwca, 2020 - 10:39 pm

Pewnie moje obserwacje są błędne, ale mam wrażenie, że im dodaje więcej hashtagow to jest gorzej. Te 10-15 zazwyczaj działają najlepiej u mnie…

Odpowiedz
Eliza Wydrych Strzelecka 5 czerwca, 2020 - 10:45 am

Im więcej hashtagów tym większa szansa na wyświetlenia z hahstagów. To mit, że mniejsza liczba hashtagów jest skuteczniejsza. A twoje obserwacje mogą to sugerować, ale tak naprawdę nie wynik to z ilości, a ze skuteczności (bądź jej braku) wybranych hashtagów

Odpowiedz
Alicja 16 lipca, 2020 - 12:50 pm

Dzięki za wpis. Do tej pory nie przykładałam dużej uwagi do hashtagów i dodawałam jeden, dwa.

Odpowiedz
Aneta Boritzka 8 sierpnia, 2020 - 9:42 pm

Dziękuje Ci za ten wpis! Szczerze powiedziawszy dopiero uczę się Instagrama. Znałam statystyki, ale nigdy nie weszłam w statystyki szczegółowe danego zdjęcia, Nie wiedziałam skąd mam tych odbiorców! Super bardzo Ci dziękuje! Wiem, że warto tu zaglądać 😉

Odpowiedz
Pozycjonerzy24 23 września, 2020 - 8:21 pm

Marzy mi się własny biznes ,ale to jeszcze długa droga .Lubię tu zaglądać , dziękuję za rady .

Odpowiedz
mateusz hauer 24 września, 2020 - 5:09 pm

zawsze myślałem że wystarczy wpisywać popularne hasztagi z danej branży – te najczęściej. wpisywane i wyszuiwane. Czyli jest inaczej ? 🙂

Odpowiedz
Eliza Wydrych Strzelecka 27 września, 2020 - 1:05 pm

Oczywiscie, że jest inaczej 🙂

Odpowiedz
David Durden 28 września, 2020 - 11:20 pm

Bardzo dobry post, sporo wiedzy. Zdarzało mi się wcześniej osiągać z hasztagów już większe liczby, zwykle nie więcej niż 25.000 tysięcy odbiorców. Jednak sporo było w tym działania po omacku i teraz dopiero widzę to od podszewki. Dla osób, które próbują nieco wypłynąć na tle ogromnej konkurencji, jest to wiedza bezcenna. Pozdrowienia.

Odpowiedz

Dodaj komentarz